måndag 15 februari 2010

”Jeopardy”-stjärna för fet för att flyga


Adam Alsing.

Programledaren och hockeyfantasten Adam Alsing blev utslängd från ett flygplan i Stockholm. Enligt piloten var han för fet och därmed en säkerhetsrisk.
– Vadå? Ska jag rulla över en annan passagerare?, skrev han på sin twitter efteråt.
Adam Alsing, som bland annat medverkat i ”Cassanova” och lett ”Grammisgalan” tvingades gå av ett flygplan eftersom han var för tjock, skriver nöjessajten TMZ.
På sin twitter skrev han att han hade satt sig på SAS-flygplanet när en flygvärdinna kom fram till honom.

”Dra åt helvete”

– Suzanne sa att piloten Jörgen hade klassat mig som en säkerhetsrisk. Jag är väldigt fet, men jag är inte riktigt där än. Men om jag är det varför måste ni vänta med att säga det till jag lagt upp min väska och sitter med armstödet nere inför ett fullt plan som har identifierat mig som ”Tv4-profilen”?
Han fortsätter:
– Dra åt helvete. Jag bröt inte mot några regler eller var någon ”säkerhetsrisk”. Vadå? Ska jag rulla över en annan passagerare?
Flygbolaget har bett om ursäkt för incidenten och erbjudit honom en rabattkupong på drygt 700 kronor, skriver TMZ.

Inga kommentarer: